به مناسبت ۱۹ مهر منتشر شد

پیام دبیر ستاد عالی كانون های مساجد كشور

پیام دبیر ستاد عالی كانون های مساجد كشور

جاویدانی: مشاور وزیر فرهنگ و دبیر ستاد عالی كانون های مساجد كشور به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری درباره كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور پیامی را به نمایندگی از تمام كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور صادر كرد. در بخشی از این پیام آمده است: در راه دفاع از ارزش های نظام و تبعیت از منویات معظم له پایدار و ثابت قدم بوده و خواهیم ماند و در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، راه امام خمینی (ره)، شهدای گلگون كفن و قانون اساسی در جهت اعتلای هرچه بیشتر مساجد، تمام همت و توان خویش را به كار خواهیم گرفت.



به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، به نقل از ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور، متن پیام حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی به این شرح است:

«من سفارش می كنم كانونهای فرهنگی هنری مساجد كشور را فراموش نكنید. » این عبارت، فرازی از توصیف زیبا، دقیق، حكیمانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در نوزدهم مهرماه سال ۱۳۹۱ در سفر به استان خراسان شمالی است كه همانند دیگر تاكیدات پرارزش ایشان در مورد مساجد، می بایست مبنایی در جهت احیای كاركردهای اصیل مسجد در تمامی حوزه ها همچون حوزه فرهنگی با محوریت مسجد طراز اسلامی و در جهت تولید تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.

نگاه وی‍ژه معظم له به مساجد و به ویژه كانونهای فرهنگی هنری مساجد كشور، بعنوان یكی از اركان مهم فرهنگی كشور كه مزین به نام خانه های خداوند بر روی زمین است، تدبیری عمیق و تاكیدی هوشمندانه است بر اینكه ما خادمان این خانه های نور و معرفت، فارغ از گرایش های سیاسی، رسالتی خطیر بر دوشمان بنا نهاده شده وباید با تعهّد، بصیرت و درك درست از كاركردهای اصیل مسجد، با جدّ و جهد و با همت، همدلی و هم افزایی، در جهت عمران كیفی و كمی كانونهای فرهنگی هنری و با استفاده از شیوه ها و ابزار نوین، تمام توان خویش را به كار گیریم و در این راه هم همانطوری كه مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند، تمام اركان و خادمین مساجد باید مجهز به سلاح معرفت و استدلال با سماحت و مدارا، پذیرای جوانهای عزیز و پرشور و تمام آحاد مردم غیور این مرز و بوم باشند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ كانونهای فرهنگی هنری مساجد كشور در اقصی نقاط ایران اسلامی، در سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد كانونهای فرهنگی هنری مساجد كشور، ضمن تجدید میثاق با آن رهبر فرزانه با كمال افتخار اعلام می دارم، در راه دفاع از ارزش های نظام و تبعیت از منویات معظم له پایدار و ثابت قدم بوده و خواهیم ماند و در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، راه امام خمینی (ره )، شهدای گلگون كفن و قانون اساسی در جهت اعتلای هرچه بیشتر مساجد، تمام همت و توان خویش را به كار خواهیم گرفت. امیدوارم همه شما عزیزان در ضلّ توجهات حضرت بقیّة الله الأعظم ارواحنا فداه، موفق و موید باشید».




5.0 / 5
4473
1397/07/20
23:11:06
تگهای خبر: احیا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
جاویدانی