با نگارش كتاب گرسنگی

نویسنده پرفروش آمریكایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا كرد

نویسنده پرفروش آمریكایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا كرد

جاویدانی: یك نویسنده پرفروش آمریكایی در كتاب گرسنگی درباره علت چاقی خودخواسته اش نوشت.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، «ركسانه گی»، نویسنده پرفروش نیویورك تایمز، با احساس و صمیمیت از غذا و بدن می گوید و از احساسات و درگیری های روانی خودش استفاده می نماید تا نگرانی مشترك ما درباره لذت، ظاهر، سلامت و زوال را از جنبه ای متفاوت به تصویر بكشد.
او در گرسنگی نگاهی منتقدانه و متفكرانه به كودكی، نوجوانی و دهه سوم زندگی اش دارد. همه چیز با عملی خشونت آمیز ضد او آغاز می گردد كه تغییرات سهمگینی را در بدن و زندگی اش به دنبال دارد و مخاطب را به واقعیات، رنج ها و لذت های زندگی امروزش می رساند.
قدرت، لطافت و صراحت كلام «گی» او را به یكی از تحسین برانگیزترین نویسندگان نسل خود بدل كرده است. «ركسانه گی» حسی را كه سنگین وزن بودن دارد، آن هم در دوره ای كه هرچه درشت تر باشی كمتر دیده می شوی، به شكلی عمیق و مؤثر، در كلام جاری می كند.
در یك جمله باید گفت، او داستانی را روایت می كند كه تاكنون گفته نشده ولی بیان آن ضروری می باشد.

«ركسانه گی» متولد ۱۵ اكتبر ۱۹۷۴ در اوهاما، نویسنده، استاد دانشگاه و مفسر ادبی آمریكایی هائیتیایی و نویسنده مجموعه مقالاتی است با عنوان «فمنیست بد» كه لقب پرفروش ترین كتاب نیویورك تایمز را داراست. رمان «كشور اهلی نشده» وی در زمره نامزدهای نهایی جایزه ادبی صلح دیتون بود؛ و «زنان گرفتار» و «هائیتی» عنوان دو مجموعه داستان كوتاه اوست. «گی» علاوه بر بخش دیدگاه های روزنامه نیویورك تایمز، در نشریاتی چون تایم، مك سوئینیز، ویرجینیا كوارترلی ریویو، لس آنجلس تایمز، نِیشن، رامپوس، بوك فروم و سلان هم قلم زده است. همینطور داستان كوتاه «سرزمین شمالی» وی در زمره بهترین داستان های كوتاه آمریكایی در سال ۲۰۱۲ و داستان «تو را تعقیب خواهم كرد» در بین بهترین داستان های رمزآلود آمریكایی سال ۲۰۱۴ به چشم می خورد. او نویسنده «جهان واكاندا» برای «ماروِل» است و در لافایت، ایندیانا و گاهی لس انجلس، زندگی می كند.
«گرسنگی؛ سرگذشت بدن (من)» را نیوشا صدر به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آنرا در ۳۰۸ صفحه و به قیمت ۳۶ هزار تومان منتشر و روانه كتابفروشی ها كرده است.

5.0 / 5
4397
1397/08/07
14:13:25
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
جاویدانی