سرپرست اداره كل كتابخانه های عمومی گیلان:

۵ برنامه شاخص فرهنگی همزمان با هفته كتاب در گیلان اجرا می گردد

۵ برنامه شاخص فرهنگی همزمان با هفته كتاب در گیلان اجرا می گردد

جاویدانی: رشت- سرپرست اداره كل كتابخانه های عمومی گیلان از اجرای ۵ برنامه شاخص فرهنگی همزمان با هفته كتاب در این استان اطلاع داد و اظهار داشت: ۲۶ آبان ماه چهاردهمین نمایشگاه كتاب گیلان افتتاح می گردد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، پریسا كرمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت در پیش بودن هفته كتاب كه از ۱۹ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود، اظهار نمود: برپایه برنامه ریزی صورت گرفته ۵ برنامه شاخص فرهنگی در استان گیلان با مبحث كتاب و ترویح فرهنگ كتابخوانی برگزار می گردد.
كرمی با تاكید به نقش مهم كتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، اضافه كرد: جامعه ای كه دارای مردم آگاه و باسواد است روند رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی می كند.
وی در ادامه به بعضی از برنامه های هفته كتاب اشاره نمود و اظهار داشت: شاخص ترین برنامه های این هفته افتتاح چهاردهمین نمایشگاه كتاب گیلان در روز شنبه ۲۶ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه های دائمی این استان واقع در كیلومتر ۴ جاده رشت- تهران است.
سرپرست اداره كل كتابخانه های عمومی گیلان همینطور تقدیر از كتابداران برتر این استان را یكی دیگر از برنامه های شاخص این هفته عنوان و بیان كرد: این برنامه روز یكشنبه ۲۰ آبان ماه سال جاری در سالن الغدیر استانداری گیلان با حضور مقامات ارشد استانی و اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار می گردد.
وی راه اندازی اولین «قهوه كتاب» در یكی از قهوه خانه های روستای طرازكوه شهرستان رشت اطلاع داد و خاطرنشان كرد: دوشنبه ۲۱ آبان ماه هم مراسم رونمایی از طرح «گیل آموج» در كتابخانه عمومی میرزا كوچك منطقه سلیمانداراب رشت با حضور مسئولان برگزار می گردد.
كرمی برگزاری جشنواره دوچرخه سواری كودكان با عنوان (ركاب شاد برای كتاب) روز پنج شنبه۲۴ آبان از ساعت ۹ بامداد الی۱۲ ظهر در بوستان ملت جنب خانه روستایی تا كتابخانه كودكان باران (امین ضرب) را یكی دیگر از برنامه های شاخص این هفته در استان گیلان عنوان نمود و اظهار داشت: سعی شده تا برنامه های شاد و مفرحی با مبحث ترویح فرهنگ مطالعه هم برای كودكان برگزار گردد.

5.0 / 5
4032
1397/08/15
14:48:44
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
جاویدانی