با سخنرانی حناچی، مسجدجامعی و حداد عادل انجام می شود؛

نكوداشت موسوی گرمارودی در مراسم افتتاح خانه شعر و ادبیات

نكوداشت موسوی گرمارودی در مراسم افتتاح خانه شعر و ادبیات

جاویدانی: خانه شعر و ادبیات فارسی مراسم نكوداشت سید علی موسوی گرمارودی را همزمان با مراسم افتتاحیه خود برگزار می نماید.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، نكوداشت دكتر سید علی موسوی گرمارودی به پاس ۵ دهه تلاش وی برای ادب پارسی با حضور پیروز حناچی سرپرست شهرداری تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، استاد بهاء الدین خرمشاهی مترجم، شاعر و نویسنده، محمد علی بهمنی شاعر و ترانه سرا، جواد محقق پژوهشگر، یوسفعلی میر شكاك، سعید بیابانكی، حسین آهی، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه و سایر شاعران و فعالان ادبیات كشور دوشنبه ۵ آذر ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات برگزار می گردد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، در این نكوداشت از تلاش های ۵ دهه استاد گرمارودی تقدیر و خانه شعر و ادبیات با نگاهی جدید فعالیت های خویش را آغاز می كند.
برگزاری دوره های آموزشی شعر و ترانه، بررسی تخصصی ادبیات، برگزاری شب های پاسداشت بزرگان عرصه شعر و ادب، بررسی ادبیات انقلاب اسلامی، راه اندازی كتابخانه تخصصی برای پژوهشگران و دانشجویان ادبیات همچون فعالیت های خانه شعر در دوره جدید خواهد بود.
گفتنی است مرتضی امیری اسفندقه ۱۲ شهریور سال جاری طی حكمی از جانب سید محمد حسین حجازی مدیر عامل شركت نوسازی عباس آباد بعنوان رئیس شورای سیاستگذاری خانه شعر و ادبیات شد.
خانه شعرو ادب از مراكز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد است. این مركز خانه ای برای شاعران، نویسندگان و فعالان پیشكسوت و علاقه مندان جوان حوزه ادبیات كشور خواهد بود.
نكوداشت استاد موسوی گرمارودی نخستین برنامه خانه شعر و ادبیات در دوره جدید است كه با حضور همه فعالان حوزه شعر و ادبیات و با سخنرانی استاد بهاء الدین خرمشاهی و سایر علاقه مندان به ادبیات برگزار می گردد.
استاد سید محمد موسوی گرمارودی شاعر، منتقد، مترجم و نویسنده بزرگ در سال ۱۳۲۰ در قم به دنیا آمد. وی دكترای خویش را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دریافت و نقش برجسته ای در رشد و تعالی ادبیات كشور ایفا كرده است.
عبور، در سایه سار نخل ولایت، سرود رگبار، چمن لاله، خط خون، دستچین، باران اخم، گزیده شعر نیستان، تا ناكجا آباد، از صدر تا ساقه و ترجمه قرآن كریم همچون آثار گرمارودی است.
گرمارودی در فاصله سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ سرپرست انتشارات انقلاب اسلامی شد.
۱۴ مجموعه شعر، ۱۰ گزینه شعر، ۹ اثر پژوهشی ادبی، دو پژوهش تاریخی، ۶ داستان، ۴ ترجمه، ۱۶ كتاب برای نوجوانان و ۴۲ مقاله تحقیقی و در مجموع ۶۱ جلد كتاب تا كنون از ایشان به چاپ رسیده است.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به خانه شعر و ادبیات به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی كتابخانه ملی، جنب باغ كتاب رجوع كنند.

5.0 / 5
4437
1397/08/29
14:42:07
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
جاویدانی