مدیر حوزه های علمیه خواهران: سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه افزایش یابد

مدیر حوزه های علمیه خواهران: سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه افزایش یابد

جاویدانی: مدیر حوزه های علمیه خواهران بر افزایش سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه های علمیه خواهران تاكید نمود.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در دیدار مسئولان موسسه آینده روشن با اشاره به اینكه باید مهدویت جزو متن برنامه های آموزشی حوزه باشد، اظهار داشت: لازم است درس ها یا سرفصل ها یا رشته های مهدوی در حوزه وارد و اضافه شوند.
وی با اشاره به تدوین پیوست های فرهنگی عناوین درسی حوزه های علمیه خواهران افزود: می توان از مباحث مهدوی در پیوست های فرهنگی عناوین درسی بهره برد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به پیشنهادهای همكاری موسسه آینده روشن، اضافه كرد: یكی از همكاری های قابل اجرا تالیف كتاب و همكاری در تدوین این پیوست های فرهنگی با رویكرد مهدوی است.
وی یكی از اقدامات قابل انجام در این راستا را راه اندازی رشته مهدویت با رویكرد مسائل زنان در حوزه های علمیه خواهران عنوان نمود و اظهار داشت: از تربیت یافتگان این رشته می توان بعنوان متخصصین مسائل زنان در حوزه مهدویت بهره برد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینكه از مسائل نظری زنان در مهدویت غفلت شده است، خواهان افزایش حساسیت نظری زنانه در حوزه مباحث مهدویت شد.
وی با اشاره به اینكه برمبنای روایات 40 یا 50 نفر یا تعداد بیشتری از یاران خاص امام زمان عجل الله فرجه را زنان می سازند، افزود: باید در حوزه مباحث نظری زنان در مهدویت تحقیقات مناسبی صورت گیرد تا وقتی می خواهیم زنان را به سمت حركت مهدوی سوق دهیم، زنان جایگاه خودرا پیدا كنند.
حق آیات مهدوی قرآن ادا نشده است
پژوهشگر مباحث قرآنی با اشاره به اینكه حق آیات در رابطه با مهدویت در قرآن كریم باز ادا نشده است، اظهار داشت: هنوز تحقیق در مهدویت در قرآن كریم جای كار بسیار دارد.
وی ادامه داد: لازم است تحقیق بایسته ای در مورد مهدویت در قرآن كریم صورت گیرد.
موازی كاری با موسسات تخصصی مطلوب نیست
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس موسسات تخصصی در موضوعات دینی، اظهار داشت: باید در موضوعات تخصصی به این موسسات رجوع نماییم و بدون توسعه دستگاه موازی، از آنها بعنوان بازوی تخصصی بهره ببریم.
وی راه اندازی مراكز هم عرض را در حوزه با وجود موسسات تخصصی قوی اشتباهی جدی دانست و افزود: تلاش ما این است موسساتی متناسب با نیازمان در حوزه های علمیه خواهران شناسایی نماییم، انتظاراتمان را عرض نماییم و خدماتی را از آنها تقاضا نماییم.
فعالیت های موسسه آینده روشن
در این دیدار همین طور حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به فعالیت های این موسسه، از انتشار مجلات علمی، مجلات فرهنگی ویژه گروه های سنی مختلف و برگزاری همایش دكترین مهدویت بعنوان بعضی از فعالیت های این موسسه یاد كرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای میان این موسسه و حوزه های علمیه خواهران، خواهان افزایش همكاری میان این دو نهاد بر طبق این تفاهم نامه شد.
وی از استفاده از اساتید این موسسه در برنامه های علمی، آموزشی و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران بعنوان بعضی از فعالیت های قابل انجام یاد كرد.



5.0 / 5
4278
1397/09/23
17:37:43
تگهای خبر: فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
جاویدانی