تجمع طلاب جامعه الزهرا(س) در پشتیبانی از مرضیه هاشمی

تجمع طلاب جامعه الزهرا(س) در پشتیبانی از مرضیه هاشمی

به گزارش جاویدانی طلاب ایرانی و بین الملل خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام به همراه تعدادی از دانش آموزان دبیرستان غیرانتقاعی هدی در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی در آمریكا تجمع كردند.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا(س)، تعدادی از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و دانش آموزان دبیرستان غیرانتفاعی هدی وابسته به این مؤسسه روز سه شنبه در اعتراض به بازداشت خانم مرضیه هاشمی، مستندساز و خبرنگار شبكه پرس.تی.وی در آمریكا در محوطه خوابگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام تجمع كردند.
در این مراسم كه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار شد، طلاب ایرانی و بین الملل خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند و به پشتیبانی از این بانوی مسلمان و آزاده پرداختند.
تجمع كنندگان در این مراسم، با سر دادن شعارهایی چون «مرضیه هاشمی آزاد باید گردد»، «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر استكبار»، «هیهات من الذله»، «مرضیه هاشمی، حرف ما یك كلام، مقاومت والسلام» و «نصر من الله و فتح قریب» خواهان آزادی مرضیه هاشمی از زندان شدند.
طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و دانش آموزان هدی همینطور بازداشت بدون دلیل مرضیه هاشمی را نقض حقوق بشر دانستند كه آمریكا همواره خویش را حامی حقوق بشر قلمداد می كند.
امروز بهترین شعار برای مرضیه هاشمی «هیهات من الذله» است
همینطور در این مراسم، یكی از طلاب بین الملل سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام از آفریقا به سخنرانی پرداخت و به آیه كریمه 32 سوره توبه اشاره نمود و اظهار داشت: خداوند می فرماید: «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَی اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ؛ آنها می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند ولی خدا جز این نمی خواهد كه نور خویش را كامل كند، هر چند كافران ناخشنود باشند!»، امروز هم ما چنین مسئله ای را مشاهده می نماییم.
وی كه تا كنون دو بار با مرضیه هاشمی ملاقات كرده است، عنوان كرد: سخنان خانم هاشمی به گونه ای است كه در دل انسان می نشیند و حماسی است.
این طلبه سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان كرد: خانم هاشمی زاده آمریكا و به نام «ملانی» بود كه در دهه 1970 با دانشجویان ایرانی در آمریكا آشنا می شود و با تحقیق، به دین اسلام و تشیع ایمان می آورد.
وی تاكید كرد: مرضیه نه تنها یك زن موفق در رسانه بود، بلكه یك بانویی است كه ضد استكبار و استبدادی كه در جهان حاكم است، ایستاد و بلند سخن گفت.
طلبه بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار نمود: آمریكا هیچ اتهامی برای مرضیه هاشمی ندارد و به ناحق زندانی شده است، امروز مسلمانانی در زندان های ایالت متحده به سر می برند كه حقوق آنان پایمال می شود، در حالیكه در سیره پیامبر اسلام(ص)، زندانیان هم دارای حقوق اسلامی هستند، اما آنان كه مدعیان حقوق بشر هستند، هیچ حقی برای زندانیان مسلمان قائل نیستند.

وی با اشاره به اینكه مرضیه هاشمی به واسطه انقلاب اسلامی، مسلمان شد، عنوان كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامی، ما با حجاب و با وقار می توانیم در خیابان ها قدم برداریم.
طلبه بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینكه مرضیه هاشمی ضد استبداد ایستاده است، خاطرنشان كرد: امروز ضد استكبار و استبداد شعار دادیم و این شعارها اثر دارد، چونكه روحیه مبارزه با استبداد و استكبار از مكتب امام حسین ضد السلام نشأت می گیرد.
وی تاكید كرد: امروز برای مرضیه هاشمی شعاری بهتر از «هیهات من الذله» نیست و ما هم با همین شعار از او حمایت می نماییم.
این طلبه بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام به سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص) در خواندن تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام اشاره نمود و اظهار داشت: امروز مرضیه هاشمی در زندان تنها است، من از همه طلاب تقاضا دارم كه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را برای آزادی مرضیه هاشمی بخوانند تا قوت قلب او بیشتر شود و اراده او را محكم تر كند.
در این مراسم، اطلاعیه ای از جانب اداره كل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در محكوم كردن اقدام آمریكا در دستگیری مرضیه هاشمی قرائت شد.
در این بیانیه، دستگیری خانم هاشمی را نماد بارز حقوق بشر آمریكائی و مصداق دقیق نقض موازین انسانی توسط دولت آمریكا عنوان كردند و رعایت نكردن كرامت این زن مسلمان را از جانب پلیس آمریكا محكوم كرده و خواهان آزادی سریع و بدون شرط مرضیه هاشمی از زندان شدند.

دبیر: زهرا حبیب پور


5.0 / 5
4392
1397/11/03
14:02:45
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاویدانی