رییس كارگروه تقریب مذاهب اسلامی مطرح كرد

چرا ما مسلمانان نتوانسته ایم اتحادیه جهان اسلام را تشكیل دهیم؟

چرا ما مسلمانان نتوانسته ایم اتحادیه جهان اسلام را تشكیل دهیم؟

به گزارش جاویدانی رئیس كارگروه تقریب مذاهب اسلامی ویژه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با عرضه برنامه های كارگروه تقریب مذاهب اسلامی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاكید بر این مورد كه قرآن عالی ترین سندی است كه از جانب خالق بشر در اختیار انسان قرار گرفته است، اظهار داشت: یكی از دستاوردهای نظام این است كه پس از ۴۰ سال این اخوت و همدلی در بین مردم شكل گرفت و ما می توانیم تمام كسانی كه دلسوز هستند را گرد یكدیگر جمع نماییم.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدی بامداد امروز یكشنبه (هفتم بهمن ماه) در نشست خبری كارگروه تقریب مذاهب اسلامی كه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تاكید بر این مطلب كه قرآن عالی ترین سندی است كه از جانب خالق بشر در اختیار انسان قرار گرفته است، اظهار نمود: انسان در تمام ناملایمات می تواند به سمت قرآن حركت نماید و از آن بهره ببرد. بزرگترین افتخارات عرب پیش از پیدایش اسلام غارت كردن یكدیگر بود. اما زمانی كه اسلام با استفاده از پیامبر (ص) نزول كرد اخوت و برادری را به همراه آورد.
وی اظهار داشت: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال نزدیكی و تألیف قلوب هستیم و معتقدیم پیروان مذاهب با حفظ مذهب خود می توانند تحت پرچم اسلام زندگی كنند. اسلام دینی است برای تمام انسان ها و افراد با گفتن شهادتین می توانند تحت قیومیت اسلام قرار گیرند و خاصیت اسلام این است كه آبرو، جان و مال تمام ادیان در آن محفوظ می ماند.
رئیس كارگروه تقریب مذاهب اسلامی ویژه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: شعار بنیانی ما در مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاكید بر مشتركات است. شاید ما در مواردی اختلاف نظرهایی داشته باشیم اما اسلام به ما می گوید كه بر اشتراكات یكدیگر تاكید كرده و در موارد اختلافی نظر همدیگر را تحمل كنید نه تكفیر و این كه بگوییم فقط من مسلمانم و دیگران خارج از دین هستند درست نیست. نه نیازی است سنی شیعه شود نه شیعه سنی، هر كسی می تواند تحت لوای كلمه توحید به زندگی اش ادامه بدهد.
علم الهدی افزود: ما مسلمانان اگر با یكدیگر اتحاد داشته باشیم می توانیم در مقابل ابر قدرت های جهان بایستیم. چرا آنها توانسته اند اتحادیه اروپا را تشكیل بدهند و ما مسلمانان نتوانسته ایم اتحادیه جهان اسلام را داشته باشیم. اروپا زمانی كه بحث منافع مشتركشان پیش می آید پول واحد، ویزا و گذرنامه واحد را دارند اما كشورهای اسلامی این گونه نیستند. یكی از دستاوردهای نظام این است كه پس از ۴۰ سال این اخوت و همدلی در بین مردم شكل گرفت و ما می توانیم تمام كسانی كه دلسوز هستند را گرد یكدیگر جمع نماییم.
ایشان در ادامه با اشاره بخصوص برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری سلسله همایش های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشاركت نخبگان شیعه و سنی در استان های اهل سنت كشور، برگزاری سلسله نشست های رسانه ای ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به منظور بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در مناطق مرزی و خدمات نظام به پیروان مذاهب اسلامی، فعالیت پژوهشگران در تدوین دانشنامه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی (این پروژه در اختتامیه سی و دومین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی رونمایی و در حال تدوین است.)، تنظیم سفرهای استانی برای دبیر كل، قائم مقام و معاونان و مدیران ارشد مجمع در دهه فجر برای سخنرانی در مجامع اهل تسنن و تشیع پیرامون ره آوردهای انقلاب اسلامی و تشریح اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری پیرامون نقش وحدت در تولید امت واحده و اثر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و نفی استكبار جهانی، شركت در نمایشگاه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه در باغ موزه ی دفاع مقدس، راه اندازی مسابقات ادبی، علمی، فرهنگی و ورزشی بین جوانان پیرو مذاهب اسلامی با رویكرد تقریبی دیدار و تكریم خانواده شهدا و ایثارگران اهل سنت و هم تجلیل از شخصیت های تقریبی همچون برنامه های ما در این ایام است.
رئیس كارگروه تقریب مذاهب اسلامی ویژه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ادامه با تاكید بر این مورد كه در استان های گلستان، كرمانشاه، كردستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس هم ویژه برنامه های بسیار زیادی در نظر گرفته ایم اظهار داشت: همچون برنامه های ما در استان گلستان برگزاری نشست ائمه جمعه و جماعات اهل سنت با مبحث انقلاب اسلامی است. همینطور اردوی فرهنگی، ویژه بانوان فعال اهل سنت را هم در این استان داریم. غبار روبی مزار شهدا هم در بندر تركمان برگزار می گردد. كرسی و محافل قرآنی با عنوان «عطر قرآن در فجر انقلاب» از دیگر برنامه های ما در این استان است.
وی اظهار داشت: در استان كرمانشاه هم سلسله نشست های رسانه ای با مبحث تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام را با حضور علما و فرماندهان و مسؤولان داریم. در استان كردستان برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با محوریت انقلاب اسلامی در تمام دانشگاه های استان كردستان برگزار می گردد همینطور اعزام مبلغان تقریبی برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در این استان را در دستور كار قرار داده ایم. تقدیر از شاعران شعر انقلابی، مترجمان و ناشران قرانی در همایش سراسر طلاب و روحانیون در این استان برگزار می نماییم.
وی اظهار داشت: از دیگر برنامه های ما در استان آذربایجان غربی برگزاری همایش بزرگ وحدت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور علما و روحانیون است. همینطور برگزاری محافل انس با قرآن كریم را در این ایام داریم. در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هم نشست های رسانه ای با مبحث تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مناطق قومی برگزار می گردد و برگزاری نشست های بصری و حوزوی در مدارس علوم دینی اهل سنت را داریم. در استان بوشهر هم برگزاری گفتمان های بصیرتی با هدف تبیین دستاوردهای چهل ساله ی نظام اسلامی برگزار می گردد. برگزاری جام مسابقات فوتسال «جام فجر» برگزاری مسابقه مقاله نویسی، و بانك الله اكبر در مسجد جامع اهل سنت استان بوشهر همچون برنامه های ما در این استان است.
او افزود: در استان سیستان و بلوچستان هم همایش طلایه داران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می گردد و كارگاه های آموزشی مشتركات دینی برگزار می نماییم. در استان هرمزگان هم برگزاری هم اندیشی چهل سالگی انقلاب در دانشگاه فرهنگیان بندر عباس برگزار می شود، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت را داریم و فیلم عمار در تمام مدارس علوم دینی اهل سنت استان هرمزگان به نمایش گذاشته می شود. در استان فارس هم تقدیر از چهره های وحدت آفرین این استان را در دستور كار داریم و تهیه مستندی از دیدگاه نخبگان و روحانیون اهل سنت همچون برنامه های ما در این استان است.
ایشان در ادامه با اشاره به برنامه های دانشگاه مذاهب اسلامی در روزهای دهه فجر اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه ی تقریب در تمام شعب دانشگاه، در تهران، بندر عباس، زاهدان و سنندج. هم زمان با ایام الله دهه فجر برگزار می گردد. نمایشگاه ۴۰ كتاب برگزیده تقریبی، نمایشگاه ۴۰ رساله، مقاله و رساله دكتری برتر در حوزه تقریب، برگزاری همایش منطقه ای امنیت و تقریب در تمام شعب دانشگاه های تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری نمایشگاه های كتاب و جشنواره های چهل سالگی انقلاب و وحدت امت اسلامی، دعوت از اساتید برای سخنرانی در مجامع دانشگاهی پیرامون دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی كه این اردوها به صورت یك روزه در حرم مطهر امام (ره) و چند روزه در استان های كردستان و گلستان برگزار می گردد. برگزاری مسابقات علمی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر از فعالان عرصه تقریب از اساتید دانشگاه و دانشجویان و كارمندان، برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور سران و معتمدین اقوام و طوایف اهل سنت، دیدار و تقدیر از خانواده های شهیدان و جانبازان اهل سنت و بر گزاری نشست تقریبی دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه تقریب با همكاری حوزه علمیه بندر عباس همچون برنامه های این دانشگاه در روزهای دهه فجر است.



5.0 / 5
4308
1397/11/07
02:03:47
تگهای خبر: تبلیغات اسلامی , جشنواره , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
جاویدانی