صدیقی: الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم

صدیقی: الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم

جاویدانی: دبیركل بنیاد بین المللی غدیر با ذكر این مطلب كه الگوی مصرف و تولید داخل را از پایه های سیره علوی دانست و اظهار داشت: امام علی (ع) مرد تولید و اشتغال بود.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام كاظم صدیقی در مراسم افتتاحیه دهمین همایش بین المللی «سیره علوی» كه با رویكرد «امام علی (ع)، اقتصاد و جامعه» به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار نمود: امام علی (ع) قانون زندگی، صراط حق، چشمه عشق به خدا و خلق خداست.

وی با بیان این مطلب كه امام علی (ع) مرگ ندارد بلكه چشمه ای است كه انسان را به چشمه نامی را هدایت می كند، افزود: اقتصاد از دیدگاه قرآن از پایه های ضروری زندگی بشر است.

وی با تاكید بر این كه خداوند اقتصاد را قوام زندگی می داند، افزود: فقر انسان را زمین گیر می كند و انسان قدرت پرش ندارد.

دبیركل بنیاد بین المللی غدیر همین طور اظهار نمود: اقتصاد لیبرالی هدف ندارد اما اقتصاد در اسلام هدف دارد، افزود: تاكید اسلام بر اتحاد مسلمانان در عرصه اقتصاد است

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب كه زكات سازنده است و كسی كه زكات می دهد به لحاظ معنوی بیشتر از زكات گیرنده بهره می برد، تصریح كرد: زكات تركیه نفس و رسیدن به كمال است.

وی ثروت را احسانی از جانب خدا دانست و تصریح كرد: ثروت دنیوی مقدمه تأمین زندگی اخروی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به این كه لیبرالیسم، زندگی را در محدوده زندگی و مرگ به زندگی حیوانی تعریف كرده است، افزود: درحالی كه انسان موجودی نامیرا است كه برای رسیدن به كمال قدم برمی دارد.

دبیركل بنیاد بین المللی غدیر با تاكید بر این كه بیانات امام علی (ع) در عرفان در عبادت و در كار و تولید نظیر ندارد، تصریح كرد: مولای متقیان امام علی (ع) مرد تولید بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این كه دستور مصرف درست و الگوی مصرف را از سیره علوی بیاموزیم در زمینهٔ مدیریت اسلامی باز باید از سیره علوی و نامه های آن حضرت به حاكمان مناطق اسلامی بهره گرفت.

وی درباب مشكلات كاهش به ارزش پول كشور اظهار داشت: كار اقتصادی را باید به اهل فن و تخصص اقتصادی داد.

صدیقی بر ضرورت توجه به شركت های دانش بنیان تاكید كرد و با ذكر این مطلب كه شركت های دانش بنیان آینده روشنی را برای كشور نوید می دهد، افزود: سیره علوی به تولید داخل تاكید دارد.

دبیركل بنیاد بین المللی غدیر جامع ترین منشور مدیریتی در سیره علوی را نامه ایشان به مالك اشتر دانست و اظهار داشت: نخستین مأموریت امام علی (ع) به مالك اشتر خالی نبودن خزانه بود.

امام جمعه موقت تهران پس از داشتن پشتوانه اقتصادی، مسئله دفاع را مهم ترین مسئله در مدیریت علوی دانست و اظهار داشت: مصداق توجه به مسائل دفاعی در جامعه امروز ساخت موشك و پهباد است.

وی فرهنگ و اخلاق و معنویت و نشاط را از دیگر تأكیدات امام علی (ع) در مدیریت اسلامی دانست و اظهار داشت: در سیره علوی باید شهرها را آباد و به سمت آبادانی حركت كرد.
سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا نی، اظهار نمود: این همایش نشانه ای از تعلق و پیوند جامعه ای كه در زندگی می نماییم با سیره علوی است.

وی سیره علوی را مبتنی بر فعل و قول امام علی (ع) دانست و اظهار داشت: سنت عملی امام علی (ع) در حكومت و تاییدات همراهان و والیان آن حضرت است كما اینكه باید بدانیم در سیره علوی چگونه با مردم، دشمنان و دوستان چگونه برخورد می كرد.

هاشمی تصریح كرد: آداب مدیریت و رفتار اجتماعی و سلوك مدیریتی را باید از سیره علوی آموخت.

وی با اشاره به اینكه پس از توحید مهم ترین اصلی كه در نهج البلاغه به آن اشاره شده عدل است، افزود: عدالت در همه حوزه ها حضور دارد.

وی عدالت علوی را رسیدن حق به حق دار معنا كرد و اضافه كرد: كسانی كه نفوذ كلام دارند نسبت به اجرای عدالت مسئولیت دارد.

هاشمی با ذكر این مطلب كه عدالت شامل حال تمام مردم است و استثنایی در مردم وجود ندارد، افزود: اجرای سیره علوی در عرصه رسمی و مدیریتی جز با تحقق عدالت محقق نمی گردد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به این كه عدالت اقتصادی در همه جوامع بشری مورد تاكید است، افزود: عدالت علوی جامع ترین عدالت است و شكاف طبقاتی در تضاد با حكومت علوی است.

وی با ذكر این مطلب كه در عرصه فرهنگی تربیت انسان ها درگرو عدالت فرهنگی است، افزود: سیره علوی مبنای عمل در جامعه قرار دارد چراكه ما نیازمند كلام حق و حق دار امام علی (ع) هستیم.

هاشمی، حضرت فاطمه زهرا (س) را نماد شجاعت و درایت و فهم و بصیرت علوی دانست و اظهار داشت: هركسی در هر موقعیتی مورد خطا قرار گیرد باید موردنقد قرار گیرد خصوصاً افرادی كه نفوذ كلام بیشتری دارند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بر لزوم ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منكر در جامعه تاكید كرد و اضافه كرد: امربه معروف و نهی از منكر در جامعه می تواند در سالم سازی جامعه اثرگذار باشد.
سروش آزادبخت، دبیر كمیته برنامه ریزی و هماهنگی همایش بین المللی «سیره علوی» باز در مراسم افتتاحیه دهمین همایش ملی سیره علوی كه از بامداد امروز چهارشنبه، هشتم اسفند در دانشگاه لرستان شروع شده است، اظهار داشت: با فراخوان دهمین همایش بین المللی «سیره علوی» تعداد ۳۰۰ مقاله از سراسر كشور به دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه لرستان نمایش شد كه از بین آنها ۱۶۸ مقاله پذیرش شد.

وی ادامه داد: از بین مقالات پذیرش شده ۵۰ مقاله انتخاب|شد كه این مقالات برگزیده امروز در چارچوب پوستر و سخنرانی نمایش خواهند شد و در مراسم اختتامیه همایش از نمایش دهندگان این مقالات تجلیل خواهد شد.

دهمین همایش بین المللی سیره علوی، با رویكرد «امام علی (ع)، اقتصاد و جامعه»، توسط بنیاد بین المللی غدیر و دانشگاه لرستان و با همكاری جهاددانشگاهی لرستان، صدا و سیمای لرستان، دانشگاه علوم پزشكی لرستان، دانشگاه فرهنگیان لرستان، دانشگاه پیام نور لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد و دانشگاه جامع علمی كاربردی لرستان، برگزار شده است.



5.0 / 5
4200
1397/12/08
15:28:05
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
جاویدانی