احیای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی به روش آسان و ارزان در نمایشگاه قرآن

احیای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی به روش آسان و ارزان در نمایشگاه قرآن

جاویدانی: بنیانگذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با تاكید بر این مساله كه این نهضت یك نهضت كاملاً مردمی و خود جوش است كه ز سال ۹۱ كار خودرا آغاز نموده و با آسان سازی و ارزان سازی در صدد ایجاد ترویج مفاهیم نهج البلاغه در ایران و جهان هستیم اظهار داشت: خوشبختانه به لطف خداوند این نهضت خودجوش و مردمی را با هدف احیای مفاهیم و خواندن نهج الابلاغه به ۳۶۰ كشور جهان و هفت مذهب رسانده ایم.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی اظهار نمود: این نهضت یك حركت خودجوش مردمی است كه امروز به لطف خداوند به ۳۶ كشور جهان و هفت مذهب مفاهیم نهج البلاغه را رسانده ایم. راهبرد ما در نهج البلاغه خوانی دو چیز است اول آسان سازی و دوم ارزان سازی. این روشی كه به لطف خداوند ابداع كرده ایم تمام مردم در هر سن وهر سطح و تحصیلاتی بدون شرح و تفسیر استاد در گام اول می تواند نهج البلاغه را بخوانند و به راحتی بیشتر از ۷۰ درصد آنرا متوجه شوند.
وی اشاره كرد: روش ما مبتنی بر ۶ نكته خیلی ساده است. اول به مردم می گوئیم ترجمه بخوانید چون عربی نهج البلاغه امكان دارد برای برخی سخت باشد. دوم این كه در ایران تمام ترجمه ها را بررسی كردیم و آسان ترین ترجمه؛ ترجمه مرحوم دشتی است. سوم اینكه به مردم می گوئیم با روزی ۱۰ دقیقه ۴ ماه می توانند نهج البلاغه را بخوانند. چهارمین روش این است كه بجای این كه از اول نهج البلاغه را آغاز به خواندن كنند كه خطبه های آن سخت و طولانی است از آخر نهج البلاغه شروع كنند كه حكمت های كوتاه و كاربردی دارد. نكته پنجم این است كه در گام اول نیاز به حفظ و یادداشت نیست در دوره اول به مقداری كه از ترجمه می فهمند اكتفا كنند و در گام بعدی با روش بسیار آسان یاد می دهیم كه چطور هر قسمت نهج البلاغه را با خود نهج البلاغه بفهمند كه این دوره تدبر است.
بنیان گذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی یاد آور شد: برای ارزان سازی هم دو كار انجام داده ایم اول این كه تمام اعضای این بنیاد در ایران به صورت كاملاً بلاعوض كار می كند هر كسی كه در هر جایی از ایران با ما تماس بگیرد و بخواهد جلسه ای را با دوستان و آشنایان در ارتباط با مفاهیم و ترجمه نهج البلاغه راه اندازی كنند ما مربی بلاعوض به شهر آنها می فرستیم كه هم آموزش می دهند و هم مربی برای آنها تربیت می كنند. كتاب نهج البلاغه را با ابعاد مختلف برای سنین مختلف به زیباترین وجه آماده كردیم كه به ارزان ترین قیمت در شهرهایشان به آنها تحویل می دهیم و به همان قیمتی كه از چاپخانه بیرون می آید بدون هیچ سودی آن كتاب را در اختیار علاقمندان قرار می دهیم. در بازار قریب به ۹۳ هزار تومان قیمت نهج البلاغه است و ما با قیمتی حدود ۲۷ تومان درهر شهر و هر فردی كه بخواهد آن كتاب را به صورت بلاعوض در اختیار فرد قرار می دهیم.
مهدوی ارفع افزود: با این نگاه امروز قریب به ده هزار نفر خواهر و برادر ا در این نهضت جهانی كار می كنند كه از سال ۹۱ كار خودرا آغاز نموده اند و قریب به ۳ میلیون نفر در ایران و خارج از ایران در این نهضت مردمی شركت كرده و از آن بهره برده اند. این كاری كه ما انجام می دهیم وظیفه دینی است و دینی كه بر گردنمان است را می خواهیم ادا نماییم.
وی اظهار داشت: برای ارتباط با ما مردم می توانند بوسیله فضای مجازی و یا سایت ارتباط برقرار كند و یا اگر سایت را فراموش كردند می توانند در اینترنت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی را سرچ كنند و تمامی كانال ها و سایت ها و راههای ارتباطی را می توانند دریافت نمایند. این نهضت مردمی در تمام شهرها و استان ها فعال است.




منبع:

5.0 / 5
4258
1398/02/25
12:42:14
تگهای خبر: آموزش , احیا , بازار , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
جاویدانی