آیت الله مكارم شیرازی: زورمندان تابع هیچ قانونی نیستند

آیت الله مكارم شیرازی: زورمندان تابع هیچ قانونی نیستند

جاویدانی: آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به اینكه امیرمومنان علی (ع) به مالك اشتر می فرماید: كه قراردادهایت را محترم بشمار، عنوان كرد: حتی در زمان جاهلیت، عرب جاهلی هم به قراردادهایش پایبند بود و یك طرفه قرارداد را به هم نمی زد. اینها حتی از عرب جاهلی هم بدترند كه یك طرفه قرارداد را به هم می زنند.


به گزارش جاویدانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مكارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با سفیر جدید تركیه در ایران، عنوان كرد: ما با تركیه جهات مشترك زیادی داریم؛ هر دو پیرو اسلام هستیم، هر دو فرهنگ مشترك داریم، هر دو همسایه ایم، هر دو روابط اقتصادی مهمی داریم و از همه اینها گذشته دشمن مشترك داریم، یعنی آمریكا به همان اندازه كه با ما دشمن است با شما هم دشمن است.
وی افزود: این جهات مشترك سبب می شود دست به دست هم و در مقابل زورگویی های دشمن بایستیم، ما دو كشور نیرومند در منطقه هستیم كه در صورت اتحاد با یكدیگر می توانیم منطقه را از شر این دشمنان محفوظ داریم.
آیت الله مكارم شیرازی با ذكر این نكته كه دشمنان به قراردادهایشان پایبند نیستند، اظهار داشت: واقع مسأله این است كه دشمنان ما نمی پسندند كه ما مستقل باشیم، می خواهند همه وابسته به آنها باشند و این در واقع یك روحیه قلدری است كه در زورمندان است و تابع هیچ قانونی هم نیستند؛ نه قوانین بین الملل و نه قوانین انسانی. آنچه منافعشان اقتضا كند، انجام می دهند، دیدیم كه همه قوانین را زیر پا گذاشتند، وقتی كسی قرارداد می بندد یك طرفه خارج شدن معنا ندارد.
وی ادامه داد: امیرمومنان علی (ع) به مالك اشتر می فرماید: كه قراردادهایت را محترم بشمار. حتی در زمان جاهلیت، عرب جاهلی هم به قراردادهایش پایبند بود و یك طرفه قرارداد را به هم نمی زد. اینها حتی از عرب جاهلی هم بدترند كه یك طرفه قرارداد را به هم می زنند.
این مرجع تقلید اظهار نمود: ما دیدیم اینها با لیبی چه كار كردند، درباره قرارداد انرژی اتمی گفتند شما تخریب كنید و ما هم برای شما چنین و چنان می نماییم، این ها كارشان را كردند، آنها گفتند چیزهایی كه گفتیم انجام نمی دهیم.
آیت الله مكارم شیرازی اشاره كرد: دشمنان این سوابق سو را دارند و واقعاً نمی گردد به آنها اعتماد كرد، بدین سبب باید قوی شد و قوی شدن این است كه متحد باشیم، هر چه اتحاد كشورهای منطقه بیشتر بشود قوی تر می شوند و آنها هم الان به وحشت افتادند كه ایران و تركیه در منطقه قوی شده اند.
او در آخر اظهار داشت: بیایید دست به دست هم دهیم و آینده این دو كشور را در اختیار بگیریم و اجازه ندهیم آنها خواسته های نامشروعشان را به ما دیكته كنند؛ به یقین پیروز خواهیم شد.
سفیر جدید تركیه نیز كه استاد كرسی زبان فارسی در دانشگاه تركیه است، گزارشی درباره پیشرفت های تركیه و كودتای نافرجام دشمنان نمایش و بر اتحاد دو كشور تاكید كرد.




منبع:

5.0 / 5
3944
1398/03/08
10:26:07
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاویدانی