سفیر ایران در عراق در گفت وگو با جاویدانی :

منتظر تحقق وعده عراق در مورد مرزخسروی هستیم، زائران اربعین حتما گذرنامه همراه داشته باشند

منتظر تحقق وعده عراق در مورد مرزخسروی هستیم، زائران اربعین حتما گذرنامه همراه داشته باشند

به گزارش جاویدانی سفیر ایران در عراق با اشاره به اینكه طبق توافق صورت گرفته بین دو كشور ایران و عراق زائرین اربعین برای سفر به این كشور همسایه احتیاجی به دریافت روادید ندارند، خاطرنشان كرد: زائران باید حتما هنگام رفتن به مرز گذرنامه معتبر به همراه خود داشته باشند تا در گذرنامه آنها مهر ورود و خروج زده شود.


ایرج مسجدی در گفتگو با ایسنا در ارتباط با توافق تهران و بغداد در خصوص اینكه زائران ایرانی اربعین جهت سفر به عراق احتیاجی به دریافت ویزا ندارند، اظهار نمود: زائران با داشتن گذرنامه معتبر و انجام اقداماتی كه برای سفر به عراق باید انجام بدهند همچون تهیه بیمه نامه می توانند برای انجام این سفر اقدام نمایند
وی در پاسخ به این سؤال كه برخی معتقدند حذف دریافت روادید برای اربعین امكان دارد مشكلات امنیتی برای زائران ایجاد كند، با رد این مورد اظهار داشت: همانطور كه اشاره شد در مرز در گذرنامه زائران مهر ورود و خروج زده می شود.
این دیپلمات ارشد ایرانی در مورد باز شدن مرز خسروی در روزهای اربعین جهت تردد زائران ایرانی هم اظهار داشت: عراقی ها به ما قول داده اند كه این مرز باز شود و ما امیدواریم كه این مورد محقق شود و عراقی ها به وعده خود در این زمینه عمل كنند.
بر طبق این گزارش ثبت نام سفر اربعین از بامداد روز جمعه( اول شهریوماه ) در سامانه سامانه https: //samah.haj.ir شروع شد.
سازمان حج و زیارت هزینه ثبت نام سفر اربعین را كه فقط شامل بیمه حوادث و خدمات درمانی می شود ۲۵هزار تومان اعلام نموده است.



5.0 / 5
4313
1398/06/05
13:15:04
تگهای خبر: خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی