معرفی دبیركل جدید مجمع جهانی خاندان (ع)

معرفی دبیركل جدید مجمع جهانی خاندان (ع)

به گزارش جاویدانی آیین تكریم حجت الاسلام و المسلمین اختری- دبیركل سابق مجمع جهانی خاندان (ع) - و معارفه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی - دبیركل جدید مجمع جهانی خاندان (ع) - با حضور سید عباس صالحی-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آشنا -مسئول دفتر رئیس جمهور، آیت الله رشاد -رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران و تعدادی از اساتید، مدیران و مسؤلان فرهنگی و اعضای شورای مجمع جهانی خاندان (ع) برگزار گردید.


به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نواب- دبیر شورای خاندان (ع) - با اشاره به اقدامات و فعالیت های حجت الاسلام اختری اظهار داشت: راه اندازی حزب الله لبنان از مهمترین اقدامات ایشان بوده است. شاید حزب الله لبنان پیش از ایشان راه اندازی شده باشد اما كارآمد كردن آن و این كه پلی بین امام و انقلاب باشد از اقدامات وی است و در مدت اقامت در سوریه خدمات ارزشمندی را برای نظام و انقلاب به همراه داشتند. امروز كه با انتخاب مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر كل مجمع حهانی خاندان شدند ایشان هم از یاران خدوم و با سابقه انقلاب هستند. امیدواریم از این پس هم شاهد فعالیت وافزایش اقدامات مجمع جهانی خاندان (ع) در سطح جهان باشیم.
در ادامه، شیخ معطول – عضو كویتی مجمع جهانی خاندان (ع) - با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام اختری و با تاكید بر این كه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تجربه طولانی در زمینه تبلیغ و ترویج دین داشتند و این شخصیت در امتداد شخصیت شهید بهشتی هستند اظهار داشت: از رهبر معظم انقلاب تشكر می كنم و آرزوی طول عمر برای ایشان دارم. در جهت فعالیت مجمع جهانی خاندان (ع) چند نكته را باید مد نظر داشته باشیم. یكی این كه نیروهای مولد از موازی كاری پرهیز كنند و در صدد باشیم كه در این مجمع به بیان چهره خاندان (ع) برای جهانیان بپردازد و امیدواریم كه مجمع جهانی (ع) بتواند بیشتر و بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری - رئیس عالی شورای مجمع جهانی اهل بیت(ع) - با تاكید بر این مورد كه یكی از پرخاصیت ترین موجودات این عالم نور است، اظهار داشت: ما نور معنوی همچون قرآن و عترت را داریم. در زیارت جامعه كبیره بیشتر از هفت تا هشت مورد درباره انوار و نور خاندان (ع) سخن گفته شده است. در اثر نور قیام امام حسین (ع) بود كه جامعه رشد و تعالی پیدا كرد.
وی با اشاره به شخصیت های دبیركل سابق و جدید مجمع جهانی خاندان (ع) اظهار داشت: هر دوی بزرگواران عزیز و محترم هستند و اقدامات حجت الاسلام و المسلمین اختری در سوریه و لبنان قابل تقدیر است. آقای رمضانی هم فعالیت های گوناگونی در هامبورگ داشته اند و در آنجا كه مشغول فعالیت بودند با شیعیان بسیار زیادی در ارتباط داشته اند. امیدواریم این امر عامل وحدت باشد. امیدواریم در مدیریت جدید بیشتر از گذشته در فضای مجازی، شبكه های اجتماعی و دانشگاه ها فعالیت داشته باشیم.


در ادامه، آیت الله تسخیری – مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام - با قرائت حكم مقام معظم رهبری خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اظهار داشت: خود مكتب خاندان (ع) مكتب عظیمی است و راه نجات بشریت را عرضه می دهد. عظمت این مكتب به صورت طبیعی بسیار زیاد است و عظمت این مسئولیت هم همین گونه است. مسئولیتی كه رهبری بر عهده این مجمع گذاشتند با رویكرد تحول گرایی است. به علت جایگاه مهم و حساس خاندان (ع) در جهان این مسئولیت بر عهده این مجمع نهاده شده است و از مسؤلان اتنظار می رود كه پیروان خاندان (ع) از تمام جهان در این مجمع حضور داشته باشند. پیروان خاندان (ع) در صد كشور جهان حضور دارند و همواره موفق هستند و می خواهند كه مجمع پشتیبان آنها باشند و مدافع حقوقشان. دشمنان همواره نسبت به این مكتب فعالیت زیادی داشتند و بویژه شاهد فعالیت های وهابی، هم در زمینه خنثی كردن اقدامات خاندان (ع) هستیم. خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امكانات تشیع بسیار عظیم تر شده است.
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین اختری – دبیر كل سابق مجمع جهانی خاندان (ع) گفت: در این ۱۵ سال مجمع اقدامات بسیار زیادی داشت كه در طول این چند دقیقه نمی توانیم این فعالیت ها را مطرح كنم. همچون اهداف مجمع ساماندهی و سازماندهی به وضعیت شیعیان و نشر معارف خاندان (ع) بر مبنای وحدت و تعامل و تعاون با مسلمانان با حتی غیر مسلمانان است و در این امر تلاش های زیادی صورت گرفته شده است و جای تلاش بیشتری هم دارد. امروز شیعیان از ما انتظار دارند كه حامی و یاور آنها باشیم و این نیازمند امكاناتی است كه باید در تمام ظرفیت ها بهره ببریم.
وی با تبریك به حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: امیدواریم اقدامات مجمع با سرعت بیشتری به پیش برود تشكیلات گوناگونی همچون مجمع جوانان، پزشكان بدون مرز، بانوان، دانشگاه جهانی خاندان (ع) و... راه اندازی و ساماندهی شده است. همینطور درفضای مجازی هم قدم های خوبی برداشته شده است اما فضای مجازی نیازمند تولید و بهره وری است و امیدواریم از این پس هم این فعالیت ها بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.
او توضیح داد: خبرگزاری خاندان (ع) با ۲۵ زبان در دنیا فعالیت دارد. ویكی شیعه هم با ۱۰ زبان فعال است و جای گستردگی بیشتری دارد. در زمینه تشكل های تجاری ما اقداماتی داشته ایم اما كافی نیست و نیازمند تلاش های بیشتری است. ۱۵ میلیون صهیونیست در جهان وجود دارد كه در تمام مراكز بزرگ دنیا در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... حضور دارند. به بركت انقلاب هم بیشتر از یك میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان داریم و امیدواریم تعداد آنها هم بیشتر از این ها شود. برخی فكر می كنند ما می خواهیم خاندان (ع) را تبلیغ نماییم اما هدف ما این نیست ما نمی خواهیم تمام مردم جهان را شیعه نماییم اما وقتی آنها نور و ایستادگی خاندان (ع) را می بینند خود به این سمت می آیند. در سه سال قبل كتاب های خاندان (ع) را به ۵۸ زبان ترجمه كردیم و اگر پیگیری های شورایعالی مجمع و سایر دوستان نبود، نمی توانستیم كاری از پیش ببریم. امیدواریم از این پس هم این فعالیت ها ادامه داشته باشد كه انشاء الله همچنین است.

راهبرد مجمع جهانی خاندان (ع) بر محور عقلانیت، معنویت، عدالت خواهی، بیداری و ترویج نهضت مقاومت است
در ادامه، حجت الاسلام رمضانی- دبیر كل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - با تشكر از حسن اعتماد مقام معظم رهبری اظهار داشت: آنچه كه مهم می باشد این است كه تلاش نماییم همواره در این راه گامی پرارزش برای اجرای سنت خاندان (ع) برداریم.
وی اظهار داشت: راهبرد مجمع همان گونه كه در سخنان رهبری به آن اشاره شده و تابحال هم اعمال شده است بر مبنای عقلانیت و معنویت و عدالت خواهی، بیداری و ترویج نهضت مقاومت است. كارهای گذشته باید ادامه پیدا كند و بر توسعه كمی و كیفی آن هم افزوده شود.
در این مراسم توسط آیت الله تسخیری-مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام- حكم مقام معظم رهبری به حجت الاسلام والمسلمین رمضانی اعطا و از زحمات حجت الاسلام والمسلیمن اختری هم تقدیر و تشكر شد.





5.0 / 5
3909
1398/06/09
21:08:46
تگهای خبر: حقوق , خدمات , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی