رونمایی از تازه های نشر الهدی در هفته پژوهش

رونمایی از تازه های نشر الهدی در هفته پژوهش

به گزارش جاویدانی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رونمایی 9 عنوان كتاب جدید مؤسسه بین المللی الهدی در هفته پژوهش به زبان های انگلیسی، فارسی، تركمنی، تركی ـ استانبولی و پشتو اطلاع داد.


به گزارش جاویدانی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسدی موحد، با بیان این خبر، اظهار داشت: پژوهش و تحقیق بخصوص در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد كه اگر سیاست گذاری و برنامه ریزی درستی در این عرصه صورت گیرد، سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای سطح سرمایه های اجتماعی مؤسسه و كشور را شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام اسدی موحد افزود: بعضی از عناوین این كتاب ها شامل از گذشته ادبی ایران به زبان انگلیسی، زن در اسلام به زبان های تركی استانبولی، انگلیسی، پشتو، قصیده بلاعنوان (مونا بعزاوی) به زبان عربی و نظریه نجات در الهیات شیعه به زبان فارسی است.
وی مطرح كرد: ترجمه و ویراستاری كتب با تاكید بر فهم آسان و روان بودن متون در زبان های ترجمه شده است. استقبال مخاطبان تركمنی، پشتو، عربی و تركی ـ استانبولی از تولیدات مؤسسه الهدی در موضوعات تاریخی، فلسفی، مذهبی و ادبیات حائز اهمیت بوده و باعث گسترش فعالیتهای فرهنگی در كشورهای همسایه شده است.
مدیرعامل مؤسسه بین المللی الهدی به اهمیت پژوهش و توسعه دانش اشاره و اشاره كرد: پژوهش و تحقیق بخصوص در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد كه اگر سیاست گذاری و برنامه ریزی درستی در این عرصه صورت گیرد، سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای معنویت در اخلاق و تقویت سرمایه های اجتماعی كشور را شاهد خواهیم بود.
وی به سیاست های مؤسسه بین المللی الهدی همكاری با نویسندگان توانمند، پژوهشگران و نخبگان داخلی و خارجی اشاره و هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای شناسایی و تعامل بیشتر با این فرهیختگان دانست.
حجت الاسلام اسدی موحد با تاكید بر گشایش فرصت های تعامل و همكاری با علاقه مندان اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در جهت ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق از هر گونه پژوهش در عرصه های فرهنگی، هنری و علوم انسانی استقبال كرده و با عنایت به ظرفیت بین المللی خود، تمهیدات لازم برای معرفی یافته ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و ادبی را در سراسر جهان اتخاذ خواهد نمود.
مراسم رونمایی از تازه های نشر این مؤسسه روز دوشنبه دوم دی ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.



5.0 / 5
4030
1398/10/01
10:58:06
تگهای خبر: فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
جاویدانی