سومین دوره جایزه بازی های جدی برندگان خود را شناخت

توسعه، تولید وترویج بازی های جدی از اهداف بنیاد ملی بازی كامپیوتری

توسعه، تولید وترویج بازی های جدی از اهداف بنیاد ملی بازی كامپیوتری

به گزارش جاویدانی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اظهار داشت: یكی از اهداف مهم این دوره از مسابقه بازی های جدی كمك به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی های جدی بوده است.


به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، اختتامیه سومین دوره جایزه بازی های جدی عصر جمعه، ششم دی ماه با حضور سید صادق پژمان مدیر عامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری و بازی سازان و فعالان این حوزه در دانشگاه شهید بهشتی اجرا شد. پژمان در ابتدای صحبت هایش در این مراسم اظهار داشت: یكی از اهداف مهم این مراسم كمك به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی های جدی بوده است. او اضافه كرد: در حقیقت پس از خاتمه این برنامه كار اصلی ما آغاز می شود. یكی از اقدامات مهم ما این است كه اهمیت بازی های جدی را در مجموعه های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه ها منعكس نماییم. در طول این چند سال با اقداماتی كه مجموعه بنیاد انجام داده است شاهده توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت ها كافی نیست. با عنایت به اینكه خود شما بازی سازان امروز درگیر این مساله هستید و اهمیت این مساله را درك می كنید، پس لازم است كه ما هم كارهای جدی تر و موثرتری را انجام بدهیم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اشاره كرد: یكی از كارهایی كه امسال به صورت جدی پیگیر آن شدیم این بود كه این درك كه به سایر بخش های كشور هم منتقل بشود. ما امروز شاهد مشاركت حضور ۱۴ دستگاه مختلف در این عرصه هستیم كه هركدام ماموریت های متفاوتی دارند. در این مدت پیگیری ها بسیاری صورت گرفت و تلاش هایی انجام شد كه منجر به گفت وگوهایی شد كه دریچه پیشرفت را برای افراد بسیاری باز كند. پژمان با اشاره به اینكه مشاركت دستگاه ها در این مساله بیشتر شده است، اضافه كرد: امروز در تعداد جوایز این مشاركت را می بینیم. همین كه كمك دستگاه ها و مشاركت آنها بیشتر شود، در آینده موجب خواهد شد كه ما به هم بازار بزرگ تری برسیم و صنعت بازی های كامپیوتری هم توسعه پیدا كند. او با اشاره به اینكه یكی از مهمترین بحث هایی كه در بخش های مختلف كشور، ظرفیت های آن مغفول واقع شده بازی های كامپیوتری است، اظهار نمود: این غفلت هم به سبب این است كه ما هرزمان از بازی های دیجیتال صحبت كردیم، به سراغ تهدید، مشكلات و یا لطمه های آن رفته ایم. بر همین مبنا در مجموعه بنیاد اقداماتی را در این عرصه انجام می دهیم. پژمان با اشاره به اینكه ما در رسانه های جدید گرفتار سو مصرف هستیم، افزود: بر همین مبنا لازم است كه اقداماتی را برای نحوه مصرف و مواجه با بازی های كامپیوتری انجام دهیم و تجربیات این عرصه این خصوص انتقال دهیم. پس این تغییر دیدگاه باید اتفاق بیفتد كه بازی ظرفیت های دیگری هم دارد و می تواند بیشتر از منافع و در امتداد برنامه ها و ماموریت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری افزود: یكی از ظرفیت های بازی های جدی، فرصت های آموزشی برای كشور است. ما امروز در سوژه آموزش گرفتار مشكلات جدی هستیم، پس اینكه بتوانیم در همه بخش ها روش های سنتی را تبدیل به روش های نوین بكنیم یكی از اهداف و اقدامات ماست. بر همین مبنا یكی از مسیرهای موفق در امر آموزش استفاده از مسیر بازی های جدی است كه می توان با هزینه كم از آن استفاده نمائیم. پژمان با اشاره به اینكه امروز در سوژه آموزش شاهد این هستیم كه تلاش می نماییم ولی اثر اقدامات، قابل قبول نیست اضافه كرد: اما بازی پیش از اینكه سرگرمی است، هیجان و جذابیت هم هست و ظرفیت های متفاوتی دارد كه می تواند آموزش را بهینه كند. اگر به این مساله نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می تواند در كشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد كند. او بیان كرد: در نظام سلامت خوشبختانه دست اندركاران در طول این چند دوره مشاركت و همكاری بسیار خوبی داشتند. با عنایت به اینكه با هزینه های سنگینی كه در نظام سلامت و نظام درمان مواجه هستیم، راهكارهای مؤثری را می توان در عرصه بازی های جدی برای تجویز و درمان خیلی از بیمارها داشته باشیم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اشاره كرد: بازی های كامپیوتری می تواند درمان خیلی از مشكلات جسمی و روانی باشد. بازی های كامپیوتری می تواند راه كارهای را در حوزه های اقتصادی، كسب و كار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی نداشته باشد و بر آنها تأثیر بگذارد. پژمان با تاكید بر اینكه بازی های جدی می تواند كیفیت زندگی را ارتقا بدهد، اشاره كرد: بر همین مبنا نیازمند این هستیم كه در این عرصه از تمامی دست اندركاران این عرصه ازجمله بنیاد ملی بازی های كامپیوتری تا دستگاه های مشاركت كننده در این جایزه و رسانه ها و خود شما تولیدكنندگان مطالبه اتفاق بیفتد. او با اشاره به اینكه خیلی از افرادی كه در این عرصه حضور دارند، نخبگان هستند كه باید دغدغه و اهمیت این عرصه را به همه بخش های كشور منتقل كنند، اظهار داشت: باید منابع مالی را در این حوزه درست مدیریت نماییم و اهمیت این فعالیت را انعكاس دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم سرمایه گذاران را هم برای این مساله جلب نماییم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری اظهار نمود: امروز اتفاق خوبی كه رخ داده است این است كه ۱۴ دستگاه در این عرصه درگیر هستند و با ما مشاركت می كنند. پس هدف این بود كه همین دستگاه ها بتوانند پیشران این حوزه و الهام بخش بقیه دستگاه ها برای سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی باشند. پژمان اظهار نمود: در این عرصه غفلت از تجاری سازی راحت تر اتفاق می افتد. همین طور محصول راحت تر تولید می شود و وقتی این زنجیره درست كار بكند قاعدتاً ما به توسعه این حوزه كمك كردیم. بنیاد در این رویداد تلاش نموده كه معبر میان سرمایه گذاران و كسانی كه منابع دارند با مجموعه تولیدكنندگان باشد. و باید تلاش نماییم كه در طول سال این ظرفیت پیگیری شود. او با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی های كامپیوتری اظهار داشت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتما در آینده گرفتار مشكل می شویم. پس با برگزاری سمپوزیوم این رویداد سعی كردیم كه این وجه كار را تقویت نماییم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می نماییم كه این پشتوانه ها برای اقدامات بعدی در كشور محكم تر شود تا كسانی كه بعداً در این عرصه كار می كنند از این ظرفیت ها بتوانند استفاده كنند. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بازی های جدی بیشتر استفاده گردد و بعنوان بازو در حل مسائل كشور كمك و یاری رسان باشد. در ادامه این مراسم برندگان اول تا سوم بازی های جدی مشخص شدند، كه تیزران مقام اول و جایزه جدی سال ۹۸ بنیاد ملی بازی های ملی را دریافت كرد و بازی های شاه گیگیلی و كیپ استپ به ترتیب مقام دوم و سوم را كسب كردند.

1398/10/07
09:34:30
5.0 / 5
3683
تگهای خبر: آموزش , بازار , دانشگاه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
جاویدانی