ابراهیمی تركمان:

حمایت ما از فلسطین از جانب استكبار جهانی دخالت در امور كشورها تعبیر می شود

حمایت ما از فلسطین از جانب استكبار جهانی دخالت در امور كشورها تعبیر می شود

به گزارش جاویدانی ابوذر ابراهیمی تركمان در كنفرانس خبری مشترك درجمع رسانه با حضورعلی ارباش رئیس سازمان دیانت تركیه، اظهار داشت: حمایت ما از كشور فلسطین از جانب استكبار جهانی دخالت در امور كشورها تعبیر می شود.



به گزارش جاویدانی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روسای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت تركیه كه امروز (6 دی ماه) برگزار شد، در كنفرانس خبری مشترك درجمع رسانه ها بر توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی تاكید نمودند.

در این كنفرانس خبری طرفین بر توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی تاكید نمودند در ابتدای این نشست علی ارباش به مشكلات جهان اسلام اشاره نمود و اضافه كرد: در سالهای اخیر عزت و حقوق خیلی از مسلمانان كشورهای جهان پایمال شده است و خیلی از مسلمانان از خانه و كاشانه خود محروم شده اند.

وی در ادامه سخنان خود با تاكید بر لزوم بسیج همگانی برای از بین بردن فتنه در بین كشورهای اسلامی و هم تحقق آرمانهای مشترك اضافه كرد: برقراری مجدد برادری و اعطای حقوق اسلامی در بین كشورهای مسلمان امری واجب است و باید در جهت تحقق آن تلاش نمود.

ارباش در ادامه سخنان خود با تاكید بر مبحث فلسطین مشكل اصلی جهان اسلام اظهار داشت: بحث قدس و مسجد الاقصی در منظر وحدت اسلامی دارای معنا و مفهوم خاصی در جهان اسلام است و مبحث فلسطین مرتبط به تمام دنیای اسلام است و مرتبط به جغرافیای خاص نمی باشد.

وی تعدی رژیم اشغالگر قدس را از عدم وحدت بین دنیای اسلام برشمرد و اضافه كرد: توجه مسلمان به مسائل كوچك و حاشیه ای منجر به از بین رفتن حقوق ملت فلسطین و هم زمینه ساز تجاوز رژیم صهیونیستی به حقوق ملت فلسطین و نخستین قبله گاه مسلمانان شده است.

ارباش به ظرفیت های موجود در دو كشور ایران و تركیه اشاره نمود و آنرا زمینه ساز وحدت و همدلی در جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: حضور هیئت علمای ایرانی به ریاست دكتر ابراهیمی تركمان در تركیه گام مهم در بسیج این ظرفیت ها برای ایجاد وحدت و یكپارچگی در جهان اسلام می باشد.

در ادامه این كنفرانس خبری ابوذر ابراهیمی تركمان با تشكر از سازمان دیانت و دولت تركیه پیشرفت جامعه بشری منهای اخلاق را مشكل اصلی جهان دینی برشمرد و اظهار داشت: پیشرفت های تكنولوژی از جانب برخی سیاستمداران و دو لتمردان مورد سو استفاده قرار گرفته و زمینه تجاوز به حقوق انسان ها را فراهم ساخته است.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی مشكلات موجود در كشورهای اسلامی را نتیجه سو استفاده كشورهای استكباری از پیشرفت علوم دانست و اظهار داشت: حمایت ما از كشور فلسطین از جانب استكبار جهانی دخالت در امور كشورها تعبیر می شود و این در شرایطی است كه دولت های استكباری در هر جایی حضور داشتند منشا اختلاف و ناامنی بوده و زمینه ساز بروز فتنه هایی چون داعش و افراط گرایی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با عنایت به ظرفیت های دین مبین اسلام و توجه آن به رعایت حقوق انسان ها مبارزه با استكبار جهانی و افراط گرایی را از مهم ترین وظایف كشورهای مسلمان برشمرد و تصریح كرد: ایران و تركیه در مورد فلسطین از دیدگاه مشتركی برخوردار می باشند و ادامه همكاری ها در این حوزه می توانند به بركات بیشماری برای جامعه جهانی به خصوص مردم فلسطین باشد.

تركمان درانتها سخنان خود اشتراكات فرهنگی با جمهوری تركیه و موقعیت جغرافیایی كشورمان را زمینه ساز توسعه همكاریهای مختلف دانست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درراس هیئت بلند پایه به منظور امضای تفاهمنامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری تركیه در سفری دو روزه از تركیه بازدید می نماید. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری كنفرانس خبری مشترك و امضای تفاهمنامه و ملاقات و گفتگو با مسؤلین فرهنگی و دینی دو كشور از برنامه های این سفر می باشد.

اعضای هیئت ایرانی كه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می نمایند، شامل سیدمهدی مصطفوی نماینده معاونت ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی نماینده دبیر كل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام ملكی نماینده مدیریت حوزه های علمیه قم و نماینده حضرت آیت الله اعرافی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رئیس مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و عبدالجبار میرابی نماینده علمای اهل تسنن جمهوری اسلامی ایران و قربانعلی پورمرجان معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می باشند.





منبع:

5.0 / 5
3893
1398/10/07
20:15:42
تگهای خبر: حقوق , دانشگاه , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
جاویدانی