توسط رایزنی فرهنگی ایران در این كشور

وزیر فرهنگ اتیوپی به بازدید از نمایشگاه كتاب تهران دعوت شد

وزیر فرهنگ اتیوپی به بازدید از نمایشگاه كتاب تهران دعوت شد

به گزارش جاویدانی رایزن فرهنگی ایران از خانم هیروت آسكاو وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی دعوت كرد تا برای بازدید از نمایشگاه كتاب سال آینده به تهران سفر كند.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی خانم هیروت آسكاو در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و با سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو كرد. در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاكرات حول انعقاد برنامه مبادلات میان دو كشور به خانم آسكاو به رایزنی پرداخت. بهزاد خاكپور سفیر ایران در اتیوپی اظهار داشت: آمادگی كامل برای انعقاد و اجرای برنامه مبادلات وجود دارد و این كار می تواند سكوی ارتقای روابط فرهنگی میان دو ملت باشد.
از گذشته دور در انتظار گسترش امضای موافقتنامه فرهنگی با ایران بودیم
وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی، هم در این دیدار آمادگی خویش را برای توسعه روابط فرهنگی میان دو تمدن بزرگ آكسومیت و پرشیا اعلام نمود و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و توریسم اتیوپی به دنبال ایجاد برنامه عملیاتی با ایران است و ما از این توسعه فرهنگی استقبال می نماییم.
وی اضافه كرد: پیش نویس برنامه مبادلات پیشنهادی طرف اتیوپیایی طی دو هفته آینده از راه وزارت امور خارجه اتیوپی به طرف ایرانی اعلام خواهد شد.
علاقه مند به شركت در كلاس های زبان فارسی و ایرانشناسی هستم
در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران، درباره انجام برنامه های عملیاتی شامل برنامه فرهنگی و هنری، هفته فیلم، هفته فرهنگی، ارتباطات میان كتابخانه های ملی و مركز آرشیو دو كشور و اظهار تمایل ایران برای ایجاد اتاق ایران در كتابخانه ملی و دانشگاه های زیر نظر وزارت مذكور، همینطور آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اعلام آمادگی كرد كه بسیار مورد توجه خانم آسكاو قرار گرفت. او اظهار داشت كه اگر مشغله وزارتخانه فرهنگ و توریسم نبود علاقمند به شركت در كلاس های زبان فارسی و ایرانشناسی بودم.
ایجاد خط پروازمیان تهران و آدیس آبابا
در ادامه سفیر جمهوری اسلامی یكی از طریق های افزایش تعاملات در حوزه توریسم را ایجاد خط پروازی میان تهران و آدیس آبابا دانست و ابراز امیدواری كرد كه كشور اتیوپی در جهت افزایش تعاملات نسبت به ایجاد خط پروازی آدیس آبابا و تهران اقدام نمایند. همینطور بهزاد خاكپور باتوجه به در پیش بودن نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی دعوت كرد تا از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بازدید كند و در صورت تمایل كشور اتیوپی می تواند بعنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در سال های آتی انتخاب گردد.
وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی در این دیدار تمهیدات لازم درباره سفر به ایران را عرضه كرد و مقرر شد پیگیری های لازم در این مورد توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی صورت گیرد در پایان مقرر شد كه پیش نویس برنامه مبادلات میان دو كشور، به صورت پیشنهادی از سوی وزارتخانه مذكور تهیه و عرضه شود تا امور جاری مربوط به انعقاد آن انجام گیرد.
از جمهوری اسلامی ایران برای توانمند سازی زنان كشورم تشكر می كنم
در آخر خانم سفیر از كتابخانه امام خمینی(ره) و همینطور كارگاه قالی بافی رایزنی فرهنگی دیدار نمود كه كلاس قالی بافی بسیار مورد توجه وزیر واقع شد و مراتب تقدیر و تشكر دولت و ملت اتیوپی رابرای توانمند سازی زنان اتیوپی را اعلام نمود. كشور دمكراتیك اتیوپی در مجامع بین المللی در چند سال گذشته همواره همسویی كامل با ملت و دولت ایران داشته است.
در آخر این دیدار، هدایایی از سوی سفیر و رایزن فرهنگی كشورمان به خانم دكتر آسكاو وزیر فرهنگ و توریسم اتیوپی تقدیم شد.

5.0 / 5
3885
1398/10/14
13:22:41
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
جاویدانی