رایزنی فرهنگی ایران در این كشور اعلام كرد؛

دو خبر از جریان نشر كتاب در گرجستان

دو خبر از جریان نشر كتاب در گرجستان

جاویدانی: رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان دو خبر از حوزه كتاب در این كشور ارسال كرد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، در اولین خبر ارسالی از رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان اسامی كتاب هایی كه در فهرست ترجمه به زبان های دیگر در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته اند درج شده است. بر طبق تصمیم هیات نظارت، خانه نویسندگان گرجستان هفده طرح بین المللی در چارچوب برنامه اعلام شده برای ناشران خارجی با عنوان «ادبیات گرجی در ترجمه ها» تامین خواهدنمود.
لیست آثار ادبی گرجی كه به زبان های خارجی در سال ۲۰۲۰ ترجمه و دركشور های مختلف منتشر خواهند شد به شرح ذیل است: در كشور فرانسه: «پیراهن مار» اثر گریگول روباكیدزده، «مجموعه اشعار» پاآتا شاموگیا و «پرنده عصبانی» اثر باسا جانیكاشویلی. در كشور اتریش: «زندگی زنان مقدس» اثر تامار تانداشویلی. در كشور سوئیس: «در جنگل درخت های بامبوتاتیا» اثر نادارِیشویلی. در انگلستان: «دشت گلابی» اثر نانا اِكوتیمیشویلی و «پرفروش» اثر بِكا آداماشویلی. در یونان: «عروسك معلول: گلچین اشعار شاعران جوان گرجی» به كوشش بسیك خارانائولی. در لتونی: «تاك دفن شده» اثر ملخاز جاجانیدزه. در اوكراین: «ریز عكس ها» اثر گیورگی كِكِللیدزه و در مقدونیه: «ساعت كوچك عنكبوت» اثر اِكا تابلیاشویلی.
برگزاری جشن كتاب به مناسبت شروع سال نو
همچنین در تاریخ ۹ تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، نیز جشنواره كتاب تفلیس به مناسبت سال نو با حمایت شهرداری تفلیس و توسط انجمن ناشران و توزیع كنندگان كتاب گرجستان در محل كتابخانه ملی پارلمان گرجستان اجرا شد. دوستداران كتاب در این مدت از ساعت ۱۱ بامداد تا ۸ بعدازظهر، فرصت ویژه ای برای خرید كتاب های مورد نظر خود با تخفیف ویژه، همین طور فرصت شركت در برنامه های مختلف ادبی، رونمایی كتاب های جدید یا ترجمه ها و سخنرانی های عمومی داشته اند. این جشنواره برای ششمین بار توسط انجمن ناشران و توزیع كنندگان كتاب گرجستان برگزار شده و هر سال تعداد بازدید كنندگان آن در حال افزایش می باشد. «سال جدید با كتابهای جدید» شعار این جشنواره بود.


منبع:

5.0 / 5
4137
1398/10/20
16:02:01
تگهای خبر: جشنواره , خرید , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
جاویدانی