توسط انتشارات نیستان؛

كتاب جدید سیدعلی شجاعی با محوریت زندگی امام كاظم(ع) چاپ شد

كتاب جدید سیدعلی شجاعی با محوریت زندگی امام كاظم(ع) چاپ شد

به گزارش جاویدانی تازه ترین اثر داستانی سیدعلی شجاعی با عنوان موسی ترین به صورت و محوریت اتفاقات بعد از شهادت امام صادق(ع) و امامت امام موسی كاظم(ع) توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، تازه ترین اثر داستانی سیدعلی شجاعی با عنوان «موسی ترین به طور» توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.
این اثر روایتی داستانی از زندگی و زمانه اما هفتم شیعیان حضرت امام موسی كاظم (ع) است كه در چارچوب یك داستان بلند تألیف شده و از زبان ۶ نفر روایت می شود.
شش نفر راوی این داستان، خویش را شش چشم خلیفه عباسی می نامند. آنها شش چشم برای چهار خلیفه هستند كه ۳۵ سال در پنهانكاری مطلق، اخبار و اطلاعات قلمرو اسلامی را برای خلفا ارسال می كردند و آنها را در جریان امر قرار می دادند.
داستان «موسی ترین به طور» از ماجرای شهادت امام صادق (ع) و ماجرای انتخاب جانشینی برای ایشان در مدینه شروع می شود. خلیفه یكی از شش چشم خویش را مأمور به قتل وصی امام صادق (ع) كرده اما امام با ذكاوت تمام، قبل از شهادت جز پسرش موسی، پنج نفر دیگر همچون شخص خلیفه را وصی خود قرار داده و همین مسئله، توطئه شهادت امام تازه شیعیان را خنثی می كند.
داستان مذكور با چنین شروعی از زبان راویان دیگر به توصیف وضعیت جامعه اسلامی بعد از شهادت امام صادق (ع) می پردازد و میزان تشتط آرا در آئین مسلمانان را به تصویر می كشد. این داستان در ادامه بر زندگی و سلوك امام موسی ابن جعفر (ع) تمركز می كند.
این كتاب با ۱۷۸ صفحه و قیمت ۳۷ هزار تومان انتشار یافته است.

5.0 / 5
4185
1398/10/30
13:37:04
تگهای خبر: بازار , زندگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
جاویدانی