۵۰ هزار مسجد در زمینه های فرهنگی و تبلیغی فعالیت می نمایند

۵۰ هزار مسجد در زمینه های فرهنگی و تبلیغی فعالیت می نمایند

به گزارش جاویدانی رئیس كارگروه فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یكی از وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد و حفظ انسجام و همبستگی همه قشرها و گروه های جامعه است.


به گزارش جاویدانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینكه این نهاد انقلاب و مردمی همواره برای ایجاد انسجام و وحدت در كشور و پاسداشت ایام الله تلاش می كند اضافه كرد: مناسبتهای ویژه و ایام الله ارزشمندی در طول سال در كشور برگزار می گردد كه اوج و قله این مناسبت ها، دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن است كه باید هر ساله آنرا گرامی بداریم و بزرگداشت آنرا تا رسیدن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن، برگزار نماییم.
حجت الاسلام ارزانی با تبیین و تشریح جنبه های نظری و تاثیرات بین المللی انقلاب اسلامی برمبنای آیات و روایات قرآنی اظهار نمود: نخستین قدم استكبار جهانی، ایجاد تفرقه میان فرقه ها و جوامع است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برگزاری مراسم و مناسبت ها، سبب ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه میان مردم بوسیله برگزاری مراسم می شود. همین طور حضور حداكثری مردم در مراسم با هر گرایش و سلیقه ای كه هستند از دیگر كارهای باارزش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و شرایطی را فراهم می آورد كه در بستر مراسم و مناسبت ها كه اوج و قله آن ۲۲ بهمن است، همه اقشار و گروه ها با انسجام و همبستگی حضور حداكثری داشته باشند و هیچ قشر و گروهی نادیده گرفته نمی گردد.
وی ادامه داد: مراسم انقلاب متعلق به گروه خاصی نیست و هر فرد و گروهی می تواند در كنار مردم، موثر و نقش آفرین باشد و این وظیفه خطیری است كه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی در سطح كشور ایفا می كند.
رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینكه انقلابی كه امام خمینی(ره) در ایران رقم زد، امروز به اقصی نقاط جهان تسری پیدا كرده و موجی را در جهان به وجود آورده است اظهار داشت: نگاه ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و كارگروه های دهه فجر انقلاب اسلامی، باید فراتر از یك نگاه سازمانی و بر منبای مقابله با یك جنگ نرم جهانی باشد. چونكه حفظ نظام در گرو به صحنه آمدن مردم و حضور مردم پشتوانه این تفكر جهانی است كه برای مقابله با دشمن به آن نیازمندیم و باید در امتداد حفاظت از این تفكر و پشتوانه مردمی تلاش نماییم.
وی درباب برنامه های دهه فجر كارگروه مساجد اضافه كرد: در این كارگروه ۱۶ دستگاه عضو هستند و امسال تمامی كارهایی كه درباب دهه فجر انقلاب اسلامی در استان های كشور صورت می گیرد در سامانه ای ثبت می شود.
حجت الاسلام ارزانی افزود: حدود ۷۹ هزار مسجد و ۵۰ هزار مسجد فعال در زمینه های فرهنگی و تبلیغی در كشور داریم. مساجد اهل سنت نیز در زمینه های فرهنگی بسیار فعال می باشند و برنامه های مساجد در سطح ملی و حتی بین المللی به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی شده است كه بطور دقیق و منسجم در این سامانه ثبت و بارگذاری می شود.
رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور اظهار داشت: مساجد در روستاها بسیار فعال می باشند و در شهرها به سبب وجود فرهنگسراها و خانه های فرهنگ و سایر مراكز فرهنگی، فعالیت مساجد تا حدودی كمتر شده است. اما خیلی از مساجد فعال می باشند و برنامه های مختلفی را برای دهه فجر تدارك می بینند.
حجت الاسلام ارزانی در ادامه اظهار نمود: تلاش داریم تمامی كارهایی كه در حوزه دهه فجر در سراسر كشور برگزار می گردد در دو بخش اختصاصی و عمومی با مشاركت مردم اجرایی نماییم و این برنامه ها در چارچوب های مختلف فرهنگی و تبلیغی همچون تشكیل گروه های سرود، برگزاری مسابقات كتابخوانی، اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نمایشگاه و مسابقات قرآنی، اجرای برنامه میز خدمت در بعضی مساجد، برنامه ۱۰ شب۱۰ مسجد و بسیاری برنامه های دیگر، با همكاری دستگاههای مختلف عضو این كارگروه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرایی می شود.
او در آخر اشاره كرد: در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسجد همواره یك سنگر تلقی می شد و یكی از خاصیت های انقلاب ما، مسجد محور بودن آن است و در حفظ و پاسداشت آن نیز نقش ویژه ای بر عهده دارد.





منبع:

5.0 / 5
4295
1398/11/02
14:29:51
تگهای خبر: تبلیغات اسلامی , فرهنگ , قرآن , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
جاویدانی