همایش ملی نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی

همایش ملی نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی

به گزارش جاویدانی ایسنا/قم دبیر همایش ملی «نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی» به تشریح اهداف و بخش‎های مختلف این همایش پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان امروز در نشست خبری همایش ملی «نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی»، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حادثه های ماندگار و نقطه عطف تاریخی بشمار می رود كه با رهبری امام راحل به پیروزی رسید.
وی با ذكر این مطلب كه همایش «نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی » در قم برگزار می شود، اضافه كرد: این همایش به همت دانشكده حكمت و ادیان از زیرمجموعه های مجتمع امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی برگزار می گردد.
دبیر این همایش یادآورشد: اعضای برگزاری این همایش با آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی دیدار كرده اند؛در روز همایش آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) به ارائه بحث می پردازد.
گرجیان بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورداشاره قرار داد و ابراز كرد: باید چشم انداز را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گسترده تر كرده و به سمت اجرایی شدن آن برویم.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان كرد: فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، كلام اسلامی و فلسفه مضاف چهار كمیته اصلی برگزاری این همایش هستند؛ دبیر علمی همایش ملی نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی با بیان محورهای اصلی و فرعی همایش اظهار داشت: جایگاه عقل در اندیشه امام خمینی(ره)، توازن حكمت متعالیه و عرفان در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و جایگاه حكمت متعالیه در تأسیس حكومت اسلامی همچون محورهای فرعی همایش هستند.
وی با ذكر این مطلب كه 148 چكیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و بیشتر از 90 مقاله پذیرفته شده است، اظهاركرد: 2 مقاله سفارش شده هم داریم كه در یك مجموعه مقاله به صورت بسته جداگانه ای عرضه می شود. همینطور در این رابطه 5 مصاحبه علمی انجام و حدود 13 پیش نشت در مراكز مختلف برگزارشده است.
گرجیان از فعالیت 27 نهاد و مركز علمی در همكاری با این همایش خبرداد و اضافه كرد: مركز مدیریت حوزه علمیه خواهران كشور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه حكمت و فلسفه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، موسسه حفظ آثار و نشر امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مفید، دانشگاه علوم رضوی مشهد و بنیاد حكمت اسلامی صدرا ازجمله این مراكز هستند.
وی بیان نمود: همایش ملی نقش حكمت اسلامی در انقلاب اسلامی در روز 20 بهمن ماه مقارن با چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن همایش قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می گردد.



5.0 / 5
3907
1398/11/08
08:57:45
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
جاویدانی